Jövőre indul a termelés, már fogadják a jelentkezőket a thyssenkrupp konszern harmincmilliárdos jászfényszarui gyárába

Félidőhöz érkezett a német thyssenkrupp konszern jászfényszarui gyárának építése, ezért már keresik a leendő munkatársakat az üzembe.

A világ élvonalába tartozó autóalkatrészeket készítő gyár azért is fontos, mert a thyssenkrupp budapesti E/E (elektromos és elektronikus) kompetenciaközpontjában magyar mérnökök által fejlesztett elektromechanikus kormányszervókat is készítenek majd itt, így a gyártás a fejlesztők munkáját is segíti majd.

Jövő évtől kezdve Magyarországon, magyar mérnökök tervezte elektromechanikus kormányrendszereket (C-EPS) és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket gyárt majd a konszern Jászfényszarun. A zöldmezős, több mint 30 milliárd forintos beruházással megvalósulógyár építése lassan a célegyenesbe fordul, ezért megkezdték a szakemberek keresését: többek között esztergálásra, szerelésre, forgácsolásra várnak jelentkezőket, de például méréstechnikusokra, logisztikai munkatársakra, karbantartókra és mérnökökre is szükség lesz, mindösszesen közel 500 új munkahelyet teremtenek majd.

A gyárban a világ élvonalába tartozó, innovatív autóipari termékek készülnek majd. Az innováció a thyssenkruppPresta Hungary valamennyi magyarországi egységének jellemzője: a vállalat budapesti kompetenciaközpontjának közel 500 mérnöke a világ egyik legjobb csapatának számít. Az itt fejlesztett „okos” kormányrendszerek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak, így csak akkor fogyasztanak energiát, ha a kormányt ténylegesen elforgatják, ezért autótípustól függően akár 0,3 liter üzemanyagot is megtakarítanak száz kilométerenként, valamint műszakilag megbízhatóbbak a hagyományos, hidraulikus rásegítéseknél. A szoftveres vezérlés biztonsági és kényelmi funkciók egész sorát teszi lehetővé, mint amilyen az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens, ráadásul az önvezető autók számára nélkülözhetetlen hozzáférést képes biztosítani a kormányrendszer irányításához. Az E/E fejlesztő központ idén bemutatta a nyilvánosság előtt az önvezető autókkal elért eredményeit is. A vállalat mindemellett győri gyáregységében az Audi számára készít futóműveket, justinsequence rendszerben.

Marc de BastosEckstein, a thyssenkruppPresta Hungary ügyvezető igazgatója az ünnepélyes bokrétaavatón köszönetet mondott mindazoknak, akik lehetővé teszik, hogy a gyár időben felépüljön, és hogy ez a beruházás Magyarországra érkezhetett.
Háttér információk:

Thyssenkrupp az autóiparban
A thyssenkrupp világszerte egyike az autóipar vezető anyag- és alkatrészszállítóinak. Tízből kilenc prémium osztályú autó a vállalat termékeivel készül, és minden harmadik teherautóban megtalálhatók a thyssenkrupp hajtómű alkatrészei. A thyssenkrupp személygépjármű szektorban elért árbevétele a 2014/2015 üzleti évben több mint 3000 milliárd forintra rúgott. A megrendelők körében szinte valamennyi nagy autógyártó megtalálható.

A thyssenkrupp Components Technology üzleti területe
29 000 munkatársa segítségével fejleszt high-tech alkatrészeket az autóipar és a gépgyártás számára a nagyvilágban. Az autóiparban a termékpaletta az épített vezérműtengelyektől és integrált vezérműtengelyes hengerfejmoduloktól a kormány- és lengéscsillapítókon át a különböző rugókig és stabilizátorokig, valamint tengelymodulok összeszereléséig terjed. Ipari területen a thyssenkrupp építőgépek, szélerőművek és az általános gépipar részére szállít számos alkalmazást. A Components Technology üzleti terület a 2014/2015 üzleti évben több mint 2000 milliárd forint árbevételt ért el.

Hengerfejbe integrált vezérműtengely
Az autóipari beszállítók úgy igyekeznek egyre könnyebbé tenni az alkatrészeket, hogy közben az autó biztonságossága ne változzék. Ennek egyik lehetséges iránya az integrált eszközök használata: a különféle funkciók közös tervezésével és elkészítésével kevesebb anyagból jobb megoldást lehet megvalósítani. A kevesebb nyersanyag-felhasználás és a kisebb súly csökkenti a fogyasztást és a gyártás energiaigényét.

Elektromechanikus kormányszervó
1999-ben kezdték meg Magyarországon az„okos” kormányrendszerek fejlesztését, amelyek az állandóan energiát igénylő hidraulikus rendszerek helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak. Ezek a rendszerek csak akkor vesznek fel energiát, ha a kormányt ténylegesen elforgatják, ezért autótípustól függően akár 0,3 liter üzemanyagot is megtakarítanak száz kilométerenként, ráadásul műszakilag megbízhatóbbak a hagyományos, hidraulikus rásegítéseknél, és kevesebb karbantartást igényelnek. A szoftveres vezérlés biztonsági és kényelmi funkciók egész sorát teszi lehetővé, mint amilyen az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens, ráadásul az önvezető autók számára nélkülözhetetlen hozzáférést képes biztosítani a kormányrendszer irányításához.