A táblázatban Regionális Operatív Program sorban szereplő utak 2013-ban kivitelezésre kerülnek.
Forrás     Beavatkozás jellege     Út szám     Út neve     Kezdő szelv.  [kmsz]     Vég szelv.  [kmsz]     Becsült költség (nettó)
Regionális Operatív Program     Burkolatfelújítás     3228     Jászapáti-Jászszentandrás összekötő út     1+850     7+534     534 719 435 Ft
Regionális Operatív Program     Burkolatfelújítás     3109     Szentlőrinckáta-Jászberény összekötő út     1+776     10+708     651 435 518 Ft
Regionális Operatív Program     Burkolatfelújítás     3121     Újszilvás-Tápiógyörgye-Jánoshida összekötő út     11+582     20+003     900 769 309 Ft
Hazai     Nagy felületű javítás     3226     Jászalsószentgyörgy-Tiszasüly összekötő út     6+240     6+500     8 665 000 Ft
Hazai     Nagy felületű javítás     31331     Zagyvarékas állomáshoz vezető út     0+050     0+911     14 796 000 Ft
Hazai     Felületi bevonat     3227     Újszász-Jászapáti összekötő út     23+800     27+500     41 440 000 Ft

A hazai forrásból megvalósítani tervezett nagy felületű javítások és felületi bevonat készítések a 30 Mrd Ft-os burkolat-felújítási programban szerepelnek, melynek létesítményjegyzéke az országos közúthálózaton a legsürgősebb, azonnali helyreállítást, felújítást igénylő útszakaszokból került összeállításra. Jelenleg forrással nem rendelkeznek ezek a beavatkozások.

A  nagy felületű javításon olyan útburkolat javítást értünk, ahol 30 m2-nél nagyobb, legfeljebb 1000 m2, egybefüggő felületen történik a javítás (tipikusan ilyen pl. egy félpályás útburkolat javítás, ahol az út másik fele ép). A nagy felületű javításokra akkor kerül sor, amikor kátyúzással már nem lehet biztosítani egy adott útszakaszon a biztonságos közlekedést. Itt kiviteli terv nem készül, hanem műszaki felmérés során kerül kiválasztásra a szükséges javítási technológia.

A felületi bevonatok célja elsősorban az útburkolatok felületének megóvása, a leromlási folyamatok késleltetése révén a pályaszerkezet élettartamának növelése, másrészt az útfelület érdessé tételével a csúszósurlódás növelése a forgalombiztonság érdekében. Lényegében a kezdeti romlások megszüntetése érdekében megelőző karbantartásként alkalmazott felület-felújítási eljárás. Felület-előkészítés (kátyúzás) után jellemző technológiák: 1. Bitumen emulzió permetezés, erre zúzalék szórás és hengerlés, 2. Kevert záróréteg készítés, helyszínen keverve, vékony rétegben terítve.

Csontos Magdolna
személyi titkár

Forrás: jaszboldoghaza.hu