A kormány 2010 óta több szakaszos folyamat keretében valósítja meg az állampolgár-központú, hatékony államigazgatás megteremtését, a szolgáltató állam kialakítását. Ezt a célt leghatékonyabban a Kormányablakok valósítják meg. Ebben az évben egy lépcsőfokkal feljebb léptünk, hiszen szem előtt tartva a gyors és hatékony ügyintézést, néhány Kormányablakban helyet kaptak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatai is. A megyében elsőként a Jászapáti Kormányablakban nyílt meg a NAV-ügyfélszolgálat, melyet Dr. Berkó Attila főigazgató adott át.

A közigazgatás átalakításnak egyik fontos célkitűzése az állampolgári bizalom visszaszerzése, melynek egyik útja az ügyintézés kultúrájának javítása. A kormány 2010 óta több szakaszos folyamat keretében valósítja meg az állampolgár-központú, hatékony államigazgatás megteremtését, a szolgáltató állam kialakítását. Ezt a célt leghatékonyabban a Kormányablakok valósítják meg. Ebben az évben egy lépcsőfokkal feljebb léptünk, hiszen szem előtt tartva a gyors és hatékony ügyintézést, néhány Kormányablakban helyet kaptak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatai is. A megyében elsőként a Jászapáti Kormányablakban nyílt meg a NAV-ügyfélszolgálat, melyet Dr. Berkó Attila főigazgató és dr. Panyik Éva az adóhatóság megyei igazgatója adta át.

A főigazgató elmondta: A fejlődés jól látható pl. azon is, hogy 2011. január elsején a megye egyetlen kormányablakában, Szolnokon 29 ügyet lehetett intézni, ma már 1587-et. Az idő igazolta, hogy az egyablakos ügyintézés – tehát „több ügyet egy helyen” elv alapján működő ügyfélszolgálatok- sikeresen működnek. Az állampolgárok teljesen elfogadták, megszokták, melyet az ügyfél – elégedettség is mutat.

Jászapátiban pont két éve 2015. december 17-én adtuk át a kormányablakot, és azóta folyamatosan nő az ügyfelek száma. 2016-ban 17.495-en keresték föl az ügyfélszolgálatot, 2017-ben pedig idáig 18 ezren. A gyors, hatékony és minőségi szolgáltatás egyre inkább megvalósul ezeken az ügyfélszolgálatokon. A kormányablak ügyfélforgalma biztosan nő majd, hiszen a járásban élők élnek majd a lehetőséggel és helyben intézik a hét meghatározott napjain adóügyeiket-tette hozzá a főigazgató.

Az ügyfélszolgálatot Dr. Berkó Attila főigazgató, dr. Panyik Éva az adóhatóság megyei igazgatója, Piroska Miklós a megyei közgyűlés alelnöke és Vári-Nagy Judit a járási hivatal vezetője adta át.

Szöveg és kép forrása: jnszmkh.hu